_la matriz intangible
inter(medios)

_ materia

Arte e tecnoloxía

_especialidade

Gráfica contemporánea de campo expandido

_ especialidade

Maio e xuño de 2004

la matriz intangible

Exposición e descrición de aspectos, ideas e conceptos que pertencen ao modus operandi da creación de obra gravada por medios actuais e o cambio de paradigma que experimentou a gráfica no presente, cos sistemas de estampación sen matriz física, onde se cuestionan conceptos de autoría, multiplicidade, dixitalidade etc.

_o libro

O libro “La matriz intangible” está enfocado á difusión da gráfica contemporánea dende unha reflexión teórico-práctica onde interaccionan arte e tecnoloxía. Por unha banda, pártese dos aspectos máis creativos relacionados coa investigación e coa evolución neste terreo, cuxa faceta máis tecnolóxica se viu impulsada cara a formas de comprensión do fenómeno da estampa e da incisión, que se afastan metodoloxicamente falando das tradicionais. Doutra banda, atópanse moi desenvolvidas no campo das técnicas gráficas industriais. Pero esta adopción dos medios electrónicos non é algo sobrevindo ao azar, senón un camiño coherente e ben cimentado dende o pensamento, as ideas estéticas contemporáneas e a necesidade de expresión dos e das artistas actuais que viron como novas solucións a creación de linguaxes e de formas de entender a arte gráfica hoxe en día.

_el origen

Esta publicación forma parte dunha serie de eventos, que distribuídos ao longo dos meses de maio e de xuño de 2004 tiveron lugar na Facultade de Belas Artes de Pontevedra dentro do programa denominado ARTECH.

Este proxecto vinculouse á utilización de tecnoloxías e de aplicacións electrónicas destinadas á xeración e ás prácticas artísticas.

Por unha banda, ofrecéronse ciclos de conferencias con persoas expertas e profesorado convidados nacional e internacional, que compartiron experiencias prácticas e desenvolvementos teóricos sobre arte, ciencia e tecnoloxía.

É de destacar que o cambio rapidísimo que se está producindo no paradigma da gráfica dende hai apenas quince anos se leva xestando case dende a invención do calotipo por Fox Talbot no século XIX, e con todo necesitou de grande accesibilidade a estes medios actuais para poder desenvolverse plenamente. A controversia e a falta de aceptación por parte dalgunhas persoas contrasta co entusiasmo doutras que viron na tecnoloxía o medio de expresión de ideas, formas e sensibilidades inasequibles noutro tempo. Desta maneira é interesante destacar como o uso e a aplicación das non xa tan novas tecnoloxías achegan un curioso enfoque na liberdade e na mestizaxe de medios que se achegan ao mundo gráfico dende outros aspectos como a filosofía, o cinema, a arte amplamente masiva de internet, a arte colectiva, a interactividade das creacións transfronteirizas etc. (orixe de Impresión piezoeléctrica).

Expóñense e descríbense aspectos, ideas e conceptos que pertencen ao modus operandi da creación de obra gravada por medios actuais e o cambio de paradigma que experimentou a gráfica no presente, cos sistemas de estampación sen matriz física, onde se cuestionan conceptos de autoría, multiplicidade, dixitalidade etc.

Esta web usa cookies. Si continúas navegando estás dando su consentimiento para la aceptación de esas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies