_anime studies
media-specific approaches to neon genesis evangelion
_ materia
_ especialidade
_anime Studies:
Media-Specific Approaches to Neon Genesis Evangelion
Este libro é o segundo volume da colección Stockholm Studies in Media Arts Japan, coordinada por Jaqueline Brendt e publicada por Stockholm University Press. O libro, coordinado por José Andrés Santiago Iglesias e Ana Soler Baena, analiza o anime como un medio con propiedades estéticas distintivas, vinculado ás producións animadas para televisión e realizado en animación cel. Para iso toma como caso de estudo o coñecido anime televisivo e serie de culto Neon Genesis Evangelion (Shin Seiki Evangerion, 1995).
_orixe
O 4 de outubro de 1995 emitiuse por primeira vez a serie anime Neon Genesis Evangelion na cadea TV Tokyo. Desde ese momento converteuse nun referente do anime xaponés cuxa influencia continúa ata os nosos días. A serie emprega as convencións, os recursos visuais e os tropos narrativos típicos do anime en xeral e do xénero mecha (ou robots xigantes) en particular, pero ao mesmo tempo subvérteos e reinterpreta dunha forma moi innovadora. Ao investigar o anime a través de Neon Genesis Evangelion, este volume adopta unha perspectiva mediática-estética e mediática-cultural ampla, que se refire ao medio no sentido estrito da tecnoloxía, as técnicas, os materiais e a semiótica, pero tamén á medialidad e as mediacións relacionadas coas prácticas e institucións de produción, circulación e consumo.
_enfoque
A presente publicación ofrece unha introdución aos estudos sobre o anime, un campo que necesariamente interrelaciona aspectos mediáticos e transmediáticos, abordando o anime desde unha postura transnacional e transdisciplinar. Por iso, este volume confirma a aparición dos estudos sobre o anime como un campo por dereito propio, incluíndo, aínda que non priorizando, os coñecementos dos estudos cinematográficos e os estudos xaponeses, e teniendo en cuenta as publicacións críticas máis difundidas en xaponés e en inglés. As perspectivas disciplinarias e metodolóxicas que se adoptan en cada un dos capítulos van desde a cultura audiovisual, a narratología, a teoría da interpretación e do xénero ata os estudos de fandom e os estudos de xénero.
_sobre o contido
Na súa primeira parte, o libro céntrase na análise textual e a forma mediática en sentido estrito, no que se refire aos medios fílmicos, as secuencias, a actuación de voz e a partitura musical, e logo amplía o alcance para considerar o discurso subcultural, as franquías, as adaptacións de mangas e videoxogos, así como o compromiso crítico e afectivo do usuario. No libro participan, con diferentes capítulos, José Andrés Santiago, Stevie Suan, Ida Kirkegaard, Minori Ishida, Heike Hoffer, Manuel Hernández-Pérez, Olga Kopylova, Selen Çalık, Zoltan Kacsuk, Jessica Bauwens e Tatiana Lameiro González.