estudios transdisciplinares sobre cómic (etc)
manga postdigital y el cómic de testimonio

_ disciplinas

Estudos de cómic
Estudos de manga e anime
Hiperlibro de artista

_desenvolvemente e execución

2016-2020

novos territorios gráficos

Este proxecto adopta a tripla linea investigadora que caracteriza ao grupo dx5: teórico-conceptual, científico-técnica e artístico-práctica. Titulado «Explorando novos territorios gráficos desde unha perspectiva transdisciplinar» (ref. HAR2016-78215-P ), este proxecto ministerial estrutúrase de acordo a tres eixos: a noción de cómic de campo expandido, entendido como aquelas actuacións artísticas que van máis aló do soporte tradicional do cómic, combinando as peculiaridades lingüísticas, formais, narrativas e conceptuais deste medio con outras manifestacións do mundo da arte; un estudo sobre o anime como forma medial, e cuxos resultados se materializaron na publicación Anime Studies. Media-Specific Approaches to Neon Genesis Evangelion; e o hiperlibro ou libro de artista dixital, prestando atención á súa pertinencia e encaixe na dinámica artística contemporánea.

_enfoque

Aínda que formulada a comezos da década dos sesenta, a soada afirmación de McLuhan –máis coñecido pola súa soada sentenza “o medio é a mensaxe”– na galaxia Gutenberg pon en relevo a necesidade de articular e definir os novos soportes gráficos, especialmente para os artistas, a miúdo pioneiros no uso e optimización de tecnoloxías que non foran concibidas inicialmente para a creación artística. Actualmente vivimos unha época de auxe para os tres medios obxecto do presente proxecto: cómic de campo expandido, animación e hiperlibro de artista. Ademais de coincidir nas fronteiras da arte gráfico, todos eles presentan nexos tecnolóxicos comúns.

Unha idade de transición rápida é aquela que existe no límite entre dúas culturas e entre tecnoloxías en conflito [...]. Hoxe en día vivimos no límite entre cinco séculos de mecanismo e a nova electrónica, entre o homoxéneo e o simultáneo.
Marshall McLuhan

_TEMAS

Este proxecto trata de sentar os fundamentos conceptuais e dar resposta, ao mesmo tempo, ao desenvolvemento social do cómic de campo expandido, o hiperlibro de artista e o anime como forma medial, e ás cuestións teóricas, plásticas, pero tamén tecnolóxicas (desenvolvemento, comercialización/distribución e conservación) ás que nos enfrontamos como investigadores e artistas ao entrar en contacto con estas tres tecnoloxías.

Este estudo sobre o cómic de campo expandido xorde da relevancia simbólica desta nova linguaxe visual e pola súa crecente importancia económica no conxunto do sistema editorial español. Non hai que esquecer, así mesmo, as conexións profundamente enraizadas do cómic con outros medios (media-mix) —cinema, deseño, publicidade, literatura, educación, moda, turismo, #etc— así como o potencial social, cultural e económico que diso dedúcese.
Existe un debate sobre o que debe ser e que debe achegar un libro de artista dixital na actualidade, que se intensificou coa proliferación de iPads e diferentes tablets – en gran medida pola facilidade que expoñen á hora de consumir este tipo de contidos – e das novas ferramentas de creación de contidos e auto-edición. Nos últimos anos o debate desprazouse desde o libro de artista orixinal ás novas formas de libro electrónico, así como á convivencia de ambos os medios e ás lóxicas preguntas (e respostas) que diso derívanse. Para algúns investigadores, a resposta exponse tanto como unha reflexión teórica achega do libro dixital como mediante a propia práctica artística, isto é: creando hiperlibros de artista que cuestionen a súa propia natureza; meta-libros que aborden a pregunta desde a praxe.

Esta web usa cookies. Si continúas navegando estás dando su consentimiento para la aceptación de esas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies